Actualitate

Atenție la cum sunt afișate prețurile de Black Friday

Chiar dacă nu ai fost foarte atent când ai cumpărat, încearcă să îți amintești dacă prețul a fost afișat corect. Indiferent că este vorba de un magazin online sau de unul clasic, prețul trebuie întotdeauna afișat clar, lizibil, în lei și cu toate taxele incluse (TVA și alte taxe suplimentare, dacă este cazul).

Dacă achiziționezi de pe un site aflat într-un alt stat membru al UE, prețul trebuie să fie afișat clar, cu toate taxele incluse, în moneda statului respectiv.

Care sunt regulile privind reducerea de preț?

Orice comerciant care anunţă o reducere de preţ trebuie să o raporteze la preţul de referinţă practicat în acelaşi spaţiu de vânzare pentru produse sau servicii identice.

De Black Friday preţul redus trebuie să fie inferior preţului de referinţă. Preţul de referinţă reprezintă cel mai scăzut preţ practicat în acelaşi spaţiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării preţului redus.

Orice anunţ de reducere de preţ exprimată în valoare absolută sau în procent trebuie efectuat vizibil, lizibil şi fără echivoc pentru fiecare produs sau grupă de produse identice:

  • fie prin menţionarea noului preţ lângă preţul anterior, barat;
  • fie prin menţiunile “preţ nou”, “preţ vechi” lângă sumele corespunzătoare;
  • fie prin menţionarea procentului de reducere şi a preţului nou care apare lângă preţul anterior, barat.

De Black Friday se interzice ca o reducere de preţ pentru un produs şi/sau serviciu să fie prezentată consumatorilor ca o ofertă gratuită a unei părţi din produs şi/sau serviciu.

Sursa: Centrul European al Consumatorilor din România (ECC Romania)