CSR -ul crește competitivitatea companiilor
Companiile care adoptă principii de responsabilitate socială – CSR (Corporate Social Responsibility) și îndeplinesc standarde stricte de mediu și sociale – ESG (Environmental, Social, Governance – Mediu, Social, Guvernanță) sunt cu 89% mai competitive decât cele care nu o fac, potrivit unui studiu World Economic Forum. Acesta este și motivul pentru care tot mai multe companii integrează în strategiile lor de dezvoltare principii de CSR și ESG. Raportul “Charting the Course: How Mainstream Investors can Design Visionary and Pragmatic Impact Investing Strategies” arată că în Statele Unite, totalul activelor aflate în administrarea fondurilor care respectă standardele ESG (assets under management AUM) a crescut în cinci ani de aproape 20 de ori – de la 166 miliarde dolari în 1995, la 3.300 miliarde dolari în 2000 (foto 1). Situația este similară în Europa, deși creșterea înregistrată este mai mică – de aproape cinci ori într-o perioadă de șase ani, de la 600 miliarde de euro în 2005, la 3.200 miliarde de euro în 2011 (foto 2).