Actualitate

Adevărul din spatele acuzațiilor la adresa băncilor

În lumina informațiilor corecte, demersurile ANPC par nedrepte și dezinformante. Instituțiile bancare din România se confruntă cu o provocare semnificativă în fața acuzațiilor aduse de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) cu privire la modalitatea de rambursare a creditelor. Asociația Română a Băncilor (ARB), reprezentând comunitatea bancară, își exprimă susținerea pentru demersurile băncilor de a contesta procesele verbale de contravenție emise de ANPC și de a corecta nedreptățile aduse sectorului bancar.

Este important să se înțeleagă că defăimarea instituțiilor de credit prin afirmații eronate și calomnioase reprezintă un abuz care nu poate fi tolerat în spațiul public. ARB consideră că este necesară intervenția rapidă a instituțiilor ierarhice superioare pentru a corecta această situație. Afirmațiile false și exprimate cu rea credință ale președintelui ANPC dezinformează consumatorii și duc la afectarea nefondată a relațiilor și a încrederii acestora în bănci. Comportamentul abuziv al autorității conduce la o imagine distorsionată a sectorului bancar și ridică semne de întrebare cu privire la profesionalismul angajaților instituției publice.

Într-o societate bazată pe principii și reguli, este important să se respecte prevederile legale și să se ofere informații corecte și complete consumatorilor. Băncile respectă în mod riguros legislația în vigoare, inclusiv OUG 50/2010 privind contractele de credit pentru consumatori și/sau OUG 52/2016 privind contractele de credit oferite consumatorilor pentru bunuri imobile. Aceste reglementări impun ca băncile să informeze clienții cu privire la caracteristicile produsului, inclusiv la costurile totale, încă din faza pre-contractuală. Același standard este valabil pentru toți consumatorii din Uniunea Europeană.

Modalitatea de rambursare a creditelor poate fi realizată fie prin rate egale (anuități), fie prin rate descrescătoare, iar consumatorul are dreptul să aleagă modalitatea care i se potrivește. Este important de menționat că clienții pot schimba opțiunea de plată pe parcursul derulării contractului de credit. Plata unei dobânzi mai mari la începutul perioadei de creditare reflectă un principiu economic și juridic consacrat la nivel mondial.

info

Recent Posts

Noua Carte a lui Nicolae Ciucă – „În slujba țării” – un Manifest pentru viitorul României

În 2024, Nicolae Ciucă, fost general al Armatei Române și fost Prim-Ministru al României, lansează…

2 luni ago

BVB Arena 2024: Antrenând capitalul românesc în arenă

Bursa de Valori București (BVB) își reafirmă angajamentul față de dezvoltarea economiei locale prin lansarea…

7 luni ago

Alertă în trafic: Guvernul Ciolacu ar putea elimina 90% din mașinile Uber si Bold, determinând timpi de așteptare crescuți și tarife exorbitante

În ultima perioadă, amendamentele propuse la legea privind transportul alternativ au stârnit un val de…

8 luni ago

Cristian Popescu Piedone conduce sondajele pentru Primăria Capitalei

În perioada 2-9 martie, un sondaj de opinie comandat de primarul general al Capitalei, Nicușor…

9 luni ago

Simona Halep a primit de la TAS o reducere semnificativă a suspendării sale

Simona Halep, fostul lider mondial în tenis, a primit o reducere semnificativă a suspendării sale…

9 luni ago

Tradiția Continuă! Revelion de vis în Parcul Titan al Sectorului 3″

Într-o lume plină de schimbări rapide și inovații, unele tradiții rămân constante, aducând bucurie și…

11 luni ago