Actualitate

Ascensiunea spectaculoasă a Pieței Hainelor Second-Hand în România: Sustenabilitatea devine un Trend Hot

În contextul global al creșterii consumatorilor interesați de achiziționarea hainelor second-hand, România nu face excepție. Cu o creștere semnificativă a cererii pentru produsele vestimentare rulate, piața românească a îmbrăcămintei second-hand experimentează o ascensiune spectaculoasă. Un raport realizat de Statistica Research Department și citat de Organizația Humana People to People dezvăluie că 56% dintre români au achiziționat haine second-hand în ultimul an.

Diversitatea motivelor pentru care românii aleg să cumpere haine second-hand este evidentă. 62% dintre cei chestionați au menționat economia ca un factor esențial. Pe măsură ce costurile de trai cresc, mulți consumatori caută opțiuni mai accesibile din punct de vedere financiar, iar îmbrăcămintea second-hand oferă o soluție atractivă care nu compromite calitatea sau stilul.

De asemenea, 13% dintre respondenți au afirmat că preferă hainele vintage, în timp ce 10% apreciază posibilitatea de a găsi haine unice, care să le ofere un stil distinct. În plus, 6% sunt motivați de impactul pozitiv asupra mediului pe care îl are cumpărarea de haine second-hand. Conștiența tot mai mare a efectelor negative ale industriei textile asupra mediului înconjurător îi determină pe mulți români să opteze pentru această alternativă sustenabilă.

Raportul menționează și că rochiile și tunicile se numără printre cele mai căutate produse second-hand în România, fiind urmate de produsele din denim, precum pantaloni, fuste, rochii și jachete. De asemenea, există o creștere în solicitările pentru jachetele de tip crop, din piele sau imitație de piele.

Organizația Humana People to People desfășoară o activitate semnificativă în acest domeniu în România. Anul acesta, se estimează că vor fi depășite 6 milioane de unități de haine second-hand achiziționate în țară prin intermediul rețelei Humana. Această creștere notabilă a interesului pentru produsele second-hand este un rezultat direct al conștientizării impactului negativ al industriei textile asupra mediului înconjurător.