CEC Bank răspunde sancțiunilor ANPC, arătând că a respectat legea și oferă toate variantele de rambursare clienților săi, conform reglementărilor privind contractarea și rambursarea creditelor bancare. CEC Bank a fost una dintre băncile sancționate de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC) în urma controalelor recente efectuate. Însă banca a reacționat cu fermitate, susținând că acțiunea de control a ANPC a fost derulată într-un mod precipitat și că instituția financiară a respectat în totalitate cadrul legal în ceea ce privește acordarea creditelor.
Într-un comunicat oficial, CEC Bank a afirmat că respectă cu strictețe prevederile legale referitoare la contractarea și rambursarea creditelor bancare. Mai mult decât atât, banca a subliniat că este confuză în legătură cu obiectivul acestui control, întrucât toate opțiunile de rambursare sunt prezentate în mod transparent clienților în momentul în care aceștia solicită un credit. O astfel de verificare ar fi putut fi ușor realizată în orice unitate bancară.
CEC Bank a ridicat suspiciuni cu privire la celeritatea acțiunii de control desfășurate de ANPC, sugerând că vinovatul ar fi fost deja cunoscut înainte de finalizarea investigației. Banca nu înțelege care este motivația din spatele acestei acțiuni întreprinse de ANPC, în condițiile în care oferă clienților opțiunea de plată cu rate descrescătoare. Astfel, aceștia au posibilitatea de a-și modifica tipul de rambursare a ratelor pe parcursul timpului, chiar dacă inițial au optat pentru rate egale sau descrescătoare la începutul creditului.
Totodată, CEC Bank a raportat o creștere semnificativă a profitului, înregistrând un avans de 22% față de anul 2021. De asemenea, se constată că una din cinci credite noi acordate de bancă este destinată producătorilor agricoli. Aceste cifre demonstrează evoluția pozitivă a băncii și implicarea sa în susținerea dezvoltării economice, în special în sectorul agricol.
ANPC a aplicat amenzi la adresa a 19 bănci din România din cauza modului în care acestea calculează ratele lunare în contractele de creditare. Cu toate că această acțiune a fost salutată de unii români care au credite, experții economici consideră că nu este o abordare corectă din perspectivă economică. Aceștia explică în detaliu motivele pentru care ANPC a greșit în acțiunea sa, care a costat băncile implicate 550.000 de lei.
CEC Bank, care dispune de cea mai mare rețea de unități bancare din România, având peste 1.000 de filiale, își asumă rolul social de a menține o acoperire teritorială extinsă. Într-un context în care România este în urma statelor dezvoltate în ceea ce privește incluziunea financiară, banca este în contact permanent cu zeci sau chiar sute de mii de clienți din toate regiunile țării. Astfel, CEC Bank consideră că este imperativ să utilizeze toate mijloacele legale pentru a dovedi partenerilor săi corectitudinea aplicării prevederilor legale.
În concluzie, CEC Bank rămâne fermă în apărarea respectării regulilor și oferirii de opțiuni transparente clienților săi în ceea ce privește rambursarea creditelor. Acuzațiile de acțiune prematură și de identificare prealabilă a vinovatului în cazul controalelor ANPC ridică semne de întrebare cu privire la motivația și echidistanța acestora. Așteptăm evoluțiile ulterioare în acest caz și posibilele măsuri luate de autorități și de CEC Bank.
În 2024, Nicolae Ciucă, fost general al Armatei Române și fost Prim-Ministru al României, lansează…
Bursa de Valori București (BVB) își reafirmă angajamentul față de dezvoltarea economiei locale prin lansarea…
În ultima perioadă, amendamentele propuse la legea privind transportul alternativ au stârnit un val de…
În perioada 2-9 martie, un sondaj de opinie comandat de primarul general al Capitalei, Nicușor…
Simona Halep, fostul lider mondial în tenis, a primit o reducere semnificativă a suspendării sale…
Într-o lume plină de schimbări rapide și inovații, unele tradiții rămân constante, aducând bucurie și…