Business

Plăți contactless la Vending Zone și Orange Fresh grație MasterCard

MasterCard a încheiat parteneriate cu Vending Zone, care operează vendomatele sub marca O’Fresh în România și Orange Fresh, pentru introducerea plății cu carduri contactless MasterCard și Maestro la vendomatele celor doi operatori, realizând una dintre primele implementări de acest tip din regiunea Europei Centrale și de Est. În acest fel, clienții celor doi operatori vor putea beneficia de o experiență la plată simplă și rapidă, prin intermediul soluției MasterCard contactless.

Cei doi operatori sunt liderii segmentelor de piață pe care operează, Vending Zone având o flotă de peste 600 de automate de snack-uri și băuturi reci, iar Orange Fresh având peste 50 de automate de suc fresh de portocale. Plata cu cardul la vendomate a fost o solicitare constantă din piață în ultimii ani, multe dintre aceste vendomate fiind instalate în clădiri de birouri, spații comerciale sau aeroporturi. Beneficiind de expertiza și suportul MasterCard, Vending Zone și Orange Fresh au implementat soluția de plată MasterCard contactless în colaborare cu furnizori de tehnologie din România, Grecia și Israel. Orange Fresh a implementat soluția de plată MasterCard contactless în colaborare cu SAS Grup SRL – lider pe piața soluțiilor de monitorizare în România și partener oficial al Orange România pentru soluții de telemetrie de orice fel.

Vending Zone va dota treptat rețeaua de vendomate cu terminale de plată contactless, urmând să finalizeze instalările până la sfârșitul anului 2016, iar Orange Fresh planifică finalizarea instalărilor în trimestrul I al anului viitor.

Gabriel Ghiță, Head of New Business CEE, MasterCard Europe, a declarat: “MasterCard studiază piața de distribuție automată de mai mult timp și am descoperit că există o nevoie reală în piață pentru plata contactless. Clienții solicită diversificarea metodelor de plată, mulți dintre ei fiind în imposibilitatea de a-și cumpăra snack-ul sau sucul dorit pentru că nu aveau bancnotele potrivite. În același timp, gestiunea numerarului de către operatori este costisitoare, în special în ceea ce privește monedele. Vending Zone și Orange Fresh și-au dovedit calitățile de lideri de piață și au reușit implementarea tehnologiei MasterCard contactless într-un termen-record. Suntem foarte bucuroși să îi avem drept parteneri în dezvoltarea comerțului modern.”

„Considerăm că industria de vending trebuie să țină pasul cu tehnologia, iar odată ce consumatorul final va căpăta încredere în această nouă modalitate de plată, ne așteptăm la o creștere a numărului de tranzacții, cu avantaje atât pentru operator, cât și pentru clienți,” a comentat Mihai Ungureanu, Director General, O’Fresh.

În cadrul expoziției Internet & Mobile World 2015, Vending Zone și Orange Fresh vor derula, împreună cu MasterCard, campanii promoționale pentru produsele achiziționate cu carduri MasterCard sau Maestro contactless. Pentru mai multe detalii despre cele mai noi soluții tehnologice și produse ale MasterCard, vă invităm la standul nostru din cadrul expoziției, în perioada 7 – 8 octombrie 2015.

 

Tehnologia contactless are o creștere deosebită în ultimul an, înregistrând în cel de-al doilea trimestru al anului 2015 o creștere a numărului de tranzacții de 170%, la nivelul întregii Europe, prin comparație cu aceeași perioadă a anului trecut. În același timp, volumul plăților contactless s-a triplat, în Europa, în cel de-al doilea trimestru al anului curent, raportat la aceeași perioadă a 2014. Evoluția accelerată în materie de grad de adopție a acestei tehnologii a fost resimțită și pe plan local, unde există o masă critică de early adopters ai tehnologiilor inovative.

 

MasterCard este primul și cel mai proeminent promotor al plăților contactless în România, introducând această tehnologie la marii retaileri, în transportul public sau la casele de bilete și punctele de food&bar ale celor mai mari festivale culturale din țară. Campaniile și inițiativele MasterCard au susținut accelerarea implementării tehnologiei contactless la POS-uri, aceasta înregistrând o creștere de 330% în prima jumătate a anului 2015, prin comparație cu aceeași perioadă a anului 2014, potrivit datelor furnizate de comercianți.