REVINO – primul eveniment dedicat turismului viticol
In perioada 14-16 mai 2016 a avut loc targul REVINO – Descopera vinurile din Romania, unde s-au adunat peste 1.000 iubitori de vin si persoane interesate sa il descopere. La eveniment au fost prezente 19 crame mici si mijlocii din Romania care au prezentat vizitatorilor peste 100 de vinuri premium. In acelasi timp, reprezentantii cramelor le-au povestit celor prezenti despre posibilitatile de a practica turism viticol la noi in tara astfel incat Romania sa devina una dintre destinatiile preferate pentru acest sector.
“REVINO – Descopera vinurile din Romania a fost primul eveniment dedicat turismului viticol de la noi din tara. Astfel, cramele au avut posibilitatea sa isi prezinte ofertele in fata vizitatorilor, iar cei din urma au aflat despre locurile de cazare existente, despre experientele pe care le pot trai la crame si despre obiectivele turistice din jurul zonelor viticole.” spune Alina Iancu, fondator CrameRomania.ro si ReVino.ro si organizator REVINO – Descopera vinurile din Romania.
De asemenea, la salonul de vinuri au participat si reprezentati ai sectoarelor HoReCa si turism care au interactionat direct cu reprezentatii cramelor. Programul a fost completat de o serie de masterclass-uri sustinute de specialisti romani si straini astfel incat participantii sa isi imbogateasca aria de cunostinte despre vinuri, dar si despre obiectivele turistice si activitatile complementare de care se pot bucura in jurul cramelor din Romania.
“Interactiunea directa intre crame si iubitorii de vinuri, persoanele care doresc sa il descopere si cei care afla detalii despre turismul viticol local este o modalitate importanta de promovare astfel incat sa crestem acest sector atat pentru turistii din tara, cat si pentru cei straini care sa aleaga Romania atunci cand vor sa plece in vacanta.” continua Alina Iancu.
Evenimentul REVINO – Descopera vinurile din Romania a fost unul premium, unde toate cramele prezente au beneficiat de aceleasi conditii si de standuri similare. Astfel, diferentierea din partea vizitatorilor a fost doar la nivel de calitate a vinurilor prezentate si a discutiilor personale cu reprezentatii cramelor.
“Am avut parte de un public deschis la a degusta vinuri noi si cel mai important pentru noi a fost faptul ca am reusit ca de la acest targ sa interactionam si sa plecam cu consumatorul final. La nivel de organizare totul a fost impecabil in locatia centrala si aerisita.” spune Enikő Negele, Brand Ambassador, Crama Carastelec.
Pentru promovarea turismului viticol din Romania, Alina Iancu a dezvoltat proiectele CrameRomania.ro (singura baza de date bilingva – romana si engleza – a cramelor din Romania), Revino.ro (agregator de tip Trip Advisor al cramelor si magazinelor specializate de vinuri – vinoteci si restaurante – din Romania).